file Wisten jullie af van het bestaan van objectieve moraliteit?

01 jan 2022 22:56 #1
Wat is objectieve moraliteit Er is maar één correcte moraliteit die objectief vast te stellen valt: gedrag dat schade initieert naar andere mensen Alle andere moraliteiten zijn persoonlijk en niet universeel.De mens is te definiëren als een bewust wezen met de capaciteit om schadelijk en niet-schadelijk gedrag te onderscheiden. Schadelijk gedrag is gedrag dat inbreuk op een objectief natuurlijk verkregen recht van een ander bewust wezen pleegt. En niet-schadelijk gedrag is gedrag dat geen inbreuk op een objectief natuurlijk verkregen recht van een ander bewust wezen pleegt.Daarmee komen we dus, middels holistisch intelligente en kloppend redeneren op de volgende omschrijving van objectieve moraliteit. Vanuit het perspectief van de creatie, kunnen we middels redeneren de volgende dingen vaststellen: 
  1. Jij bestaat los van mij. En ik besta los van jou. We hebben beide dus recht op bestaan.
  2. Jij hebt een fysiek lichaam. En ik heb een fysiek lichaam. We hebben beide dus recht op eigendom van dit fysieke lichaam.
  3. Jij bestuurt jouw fysieke lichaam. Ik bestuur mijn fysieke lichaam. We hebben beide dus recht op bestuur van dit fysieke lichaam.
Dus we kunnen vaststellen dat we beide 3 precies dezelfde natuurlijke en objectieve rechten hebben gekregen uit creatie: bestaansrecht, eigendomsrecht & bestuursrecht.
05 jan 2022 19:12 #2
Ok…. Vaag verhaal, maar ligt waarschijnlijk aan mij. 😁
Mods: Lexie026RonaldGEERTVB

Inloggen

Favorieten

• Geen berichten om weer te geven.

Uit het archief....

What's wrong with the world

Partner

Laatste bezoekers

Laatste bezoekers